Nie ważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!


  • Podkategorie
  • Parametry
Skasuj filtry

Cena

Rok produkcji

Przebieg

Skrzynia biegów

Moc silnika

Pojemność silnika

Rodzaj paliwa

Filtr cząsteczek stałych

Napęd

Kolor nadwozia

Typ nadwozia

Liczba miejsc

Lokalizacja

Kraj pochodzenia

Stan

Historia samochodu

Inne

Zapisz filtry

wartburg ogłoszenia Samocholand.pl

wartburg

Wartburgi – samochody produkowane w latach 1956-1991 w fabryce VEB Autromobilwerk Eisenach w Niemczech, a dokładnie w dawnej Niemieckiej Republice Demokratycznej. Sama fabryka, zlokalizowana u podnóża zamku warownego Wartburg, produkowała samochody jeszcze przed I wojną światową, a pierwsze samochody z Eisenach pojawiły się jeszcze w XIX wieku!


Miasto, w którym powstawały Wartburg (a także inne samochody m.in. brytyjski model Dixi i niemieckie BMW), odznaczyło się na kartach historii nie tylko motoryzacji. W Eisenach uczył się inicjator reformacji – Marcin Luter, a później ukrywał się przez kilka lat pobliskim zamku Wartburg pod ochroną Fryderyka III Mądrego , w tym czasie powstał jego przekład Nowego Testamentu na język niemiecki.


Eisenach jest także znane z tego, że to właśnie w tym mieście urodził się i wychował jeden z największych organistów i kompozytorów epoki baroku – Johann Sebastian Bach.


Wróćmy jednak do rodziny samochodów Wartburg. Pierwszym modelem wyprodukowanym w VEB Autromobilwerk Eisenach był model Wartburg 1000 (produkowany w latach 1956-1968 w 5 typach nadwozia: sedan, kombi, pick-up, coupe, kabriolet) oznaczany także jako Wartburg 311, oparty pod względem technicznym na samochodzie IFA F9. Wartburg 1000 występował w różnych wersjach nadwoziowych takich jak czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowe kombi i pięciodrzwiowe kombi – Camping, dwudrzwiowy pick-up – Trans, przepiękne dwudrzwiowe coupe i dwudrzwiowy kabriolet, a także wersja Sport (Wartburg 313), czy też luksusowa limuzyna z otwieranym dachem.


Kilka lat później przeprowadzono niewielki facelidting i poprawiono technologię produkcji.


Zmodyfikowaną wersją modelu 311 był Wartburg 312 z mocniejszym silnikiem i zmianą dotyczącą detali wnętrza, a potem Wartburg 312/1 z poprawionym zawieszeniem i ramą nośną samochodu.


W latach pięćdziesiątych Wartburgi cieszyły się dużą popularnością i były atrakcyjnie wizualnie, z czasem jednak model stawał się coraz bardziej archaiczny. Dlatego w wyniku prowadzonych prac z wykorzystaniem technologicznego postępu motoryzacji, z 1966 roku zaprezentowano bardzo nowoczesny wizualnie model Wartburg 353 (produkowany aż do 1988 roku), początkowo nazwany Der neue 1000, z charakterystycznym kanciastym nadwoziem i zwiększoną przestrzenią pasażerską. Model oferowany był jako czterodrzwiowy sedan (353 Limuzyna),pięciodrzwiowe kombi (353 Tourist) oraz praktyczny dwudrzwiowy pick-up (353 Trans). W tej wersji były montowane silniki o mocy od 45 do 50KM, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosiła 125-130 km/h.


Ostatnim modelem był stworzony przy współpracy z Volkswagenem model Wartburg 1.3, wyposażony w czterosuwowy silnik VW, 4-biegową skrzynię biegów, zmieniono też (względem modelu 353) wiele elementów nadwozia, poprawiono wyposażenie wnętrza. Wartburg 1.3 był dostępny w trzech wersjach nadwozia – Limousine, Tourist (kombi) i Trans (pick-up). Niestety model ten nie uratował sprzedaży, na decyzję o zakończeniu produkcji Wartburgów wpłynął też napływ tanich, używanych samochodów z zachodu (po upadku Muru Berlińskiego). A fabryka w Eisenach została wykupiona przez koncern General Motors i obecnie produkuje się w niej różne modele Opla.

Tagi: Wartburg ogłoszenia, samochody Wartburg, sprzedam Wartburg, kupię Wartburg, nie Wartburg allegro, nie Wartburg olx, nie Wartburg otomoto

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@samocholand.pl

Kontakt