Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!


  • Podkategorie
  • Parametry
Skasuj filtry

Cena

Rok produkcji

Przebieg

Skrzynia biegów

Moc silnika

Pojemność silnika

Rodzaj paliwa

Filtr cząsteczek stałych

Napęd

Kolor nadwozia

Typ nadwozia

Liczba miejsc

Lokalizacja

Kraj pochodzenia

Stan

Historia samochodu

Inne

Zapisz filtry

polonez

  • Polonez Atu Polonez Atu Plus Zarejestrowany

    Polonez ATU PLUS Stan Bardzo dobry Rok 1997 Samochód miał od nowości posiadał 2 właścicieli którzy bardzo dbali o samochód i tak często nie korzystali jest po wymianie płynów,przegladnięciu
    4300
    PLN
    Rok produkcji:
    1987
    Przebieg:
    12000 km
    Rodzaj paliwa:
    Benzyna
    Moc silnika:
    84 KM
    Poj. silnika:
    1598 cm3
    Skrzynia:
    manualna
  • Polonez Caro 1.5, garażowany, na chodzie, w bardzo dobrym stanie

    Biały Polonez Caro 1.5 w bardzo dobrym stanie, przeglądy techniczne były zawsze wykonywane na czas, był garażowany, nigdy nie uległ wypadkowi. Do samochodu dołączam również części zapasowe.
    3000
    PLN
    Rok produkcji:
    1994
    Przebieg:
    73000 km
    Rodzaj paliwa:
    Benzyna
    Moc silnika:
    75 KM
    Poj. silnika:
    1500 cm3
    Skrzynia:
    manualna
  • Polonez Atu

    auto w bardzo dobrym stanie technicznym jak i wizualnym od nowosci garazowany 2 komplety opon na felgach prosze o kontakt w godzinach wieczornych 721 427 690
    3650
    PLN
    Rok produkcji:
    1998
    Przebieg:
    64000 km
    Rodzaj paliwa:
    Benzyna+LPG
    Moc silnika:
    84 KM
    Poj. silnika:
    1590 cm3
    Skrzynia:
    manualna

Jaka jest historia marki polonez?

Następca Polskiego Fiata 125p – FSO Polonez – samochód osobowy produkowany przez warszawską Fabrykę Samochodów Osobowych od 1978 aż do 2002 roku. Przez te lata wprowadzono kolejne odmiany i przeprowadzono wiele modernizacji.


Polonez narodził się w wyniku umowy z Fiatem, dotyczącej opracowania projektu samochodu, który byłby nowocześniejszy i miał konstrukcję umożliwiającą jej unowocześnianie. Umowa przewidywała, że wszystkie elementy samochodu należało wykonać w Polsce, bez możliwości ich zakupu od Fiata. Z tego względu wykorzystano sprawdzone części i podzespoły Polskiego Fiata 125p.


Po poprzedniku Polonez odziedziczył wiele rozwiązań technicznych, w tym układ hamulcowy, zawieszenie, silnik. Nowością zaś było nowoczesne pięciodrzwiowe nadwozie typu liftback o zwiększonej wytrzymałości i sztywności, Polonez był też lepiej wyposażony, posiadał wygodniejsze fotele i bogatszą tablicę rozdzielczą.


Przez wiele lat uważano, że samochód i jego nadwozie są dobrze opracowane i nie ma potrzeby ich modernizacji. Większe zmiany wprowadzono więc dopiero w 1983 roku, w ich wyniku Polonez otrzymał między innymi elektroniczny zapłon silnika, zawieszenie tylne z resorami o dwóch piórach, gumowy spoiler na klapie bagażnika, plastikowy chwyt powietrza na masce. Zmodernizowany model oznaczono jako Polonez MR’83. Dwa lata później, w wyniku kolejnych zmian powstał kolejny model oznaczony jako Polonez MR’85, charakteryzujący się przednią częścią nadwozia przejętą z wersji Coupe.


W 1986 roku zwiększono pojemność silnika, wprowadzono regulację ustawienia lusterka zewnętrznego z wnętrza pojazdu, dodatkowe zabezpieczenie drzwi tylnych przed otwarciem przez dzieci oraz zmieniono przednią cześć nadwozia w ten sposób powstał model Polonez MR’86. Z kolei model Polonez MR’87  wyróżniał się dodatkowymi oknami za tylnymi drzwiami, które miały poprawiać widoczność. W tym czasie rozpoczęto także produkcję dostawczej wersji Poloneza – Truck. Następnym modelem był Polonez MR’89, w którym zmianom została poddana tylna część nadwozia.


W latach dziewięćdziesiątych pojawiły się nowe wersje Poloneza takie jak FSO Polonez Caro MR’91 (produkowany w latach 1991-1993), w którym wprowadzono niemal 270 zmian konstrukcyjnych i stylistycznych, a także Polonez Caro MR’93 (produkowany w latach 1993-1997) z poszerzonym rozstawem przednik i tylnych kół. Samochody te miały dostępne bogate wyposażenie dodatkowe m.in. centralny zamek, autoalarm, alufelgi, lakier metalizowany, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, przyciemniane szyby itd. Później pojawił się Daewoo-FSO Polonez Caro Plus MR'97 (produkowany w latach 1997-2002) z nową deską rozdzielczą, lakierowanymi zderzakami, hydraulicznym wspomaganiem kierownicy, ze zmienioną geometrią przednich kół, ze zwiększoną pojemnością bagażnika itp.


Przez lata Polonez powstał w wielu wersjach użytkowych (Truck, Cargo), jak i specjalnych (sanitarka, radiowóz, straż pożarna). Pojawiły się też modele sportowe Polonez 2000 Rally (zadebiutował w Rajdzie Monte Carlo 1979), Polonez 2500 Racing (była to hybryda która powstała z połączenia Poloneza z Lancią Stratos HF), Polonez 2000 Turbo (auto bez homologacji, wykorzystywane było jedynie podczas polskich imprez rajdowych), Polonez 1600C (wzmocniony silnik 1.5 OHV o maksymalnej mocy 130KM), Polonez 1.5C Turbo (auto wzmocnione turbodoładowaniem dzięki czemu generował moc 190KM) i Polonez Caro 1.4 MPI 16v (auto z silnikiem 1.4MPI od Rovera z wielopunktowym, elektronicznym wtryskiem paliwa o mocy 125KM).

Czy na portalu Samocholand mogę dodać ogłoszenie sprzedaży samochodu polonez?

Dodawanie ogłoszeń samochodowych na sprzedaż w kategorii Polonez jest w pełni darmowe dla każdego zarejestrowanego użytkownika. Rejestracja zajmuje tylko 30 sekund!

Polonez
Ocena marki: 4.9 / 5 W oparciu o 50 opinii właścicieli

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@samocholand.pl

Kontakt