Nie ważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!


  • Podkategorie
  • Parametry
Skasuj filtry

Cena

Rok produkcji

Przebieg

Skrzynia biegów

Moc silnika

Pojemność silnika

Rodzaj paliwa

Filtr cząsteczek stałych

Napęd

Kolor nadwozia

Typ nadwozia

Liczba miejsc

Lokalizacja

Kraj pochodzenia

Stan

Historia samochodu

Inne

Zapisz filtry

moskwicz ogłoszenia Samocholand.pl

moskwicz

Moskwicz jest marką samochodów produkowanych przez radzieckie a później rosyjskie zakłady samochodowe znajdujące się w Moskwie i istniejące w różnych okresach czasu pod różnymi nazwami. Marka ta funkcjonowała w latach od roku 1946. Nazwę OAO Moskwicz zakłady nosiły od 1992 roku wcześniej znane były pod skrótowymi nazwami KIM, MZMA i AZLK. Markę tę nosiły również samochody produkowane w zakładach Iżmasz w Iżewsku.


Pierwszym samochodem marki Moskwicz był model 400-420, była to kopia niemieckiego przedwojennego Opla Kadetta, wdrożony został do produkcji dzięki pomocy niemieckich specjalistów w ramach reparacji wojennych. Pierwsze auto opuściło fabrykę dnia 9 grudnia 1946 roku. Model 400-420 oraz jego udoskonalone wersje 401-420 i furgon 422 produkowane były do 1956 roku bez wprowadzania zasadniczych zmian do konstrukcji.

Opracowany w 1956 roku model 402 był początkiem drugiej generacji Moskwicz, od strony stylistycznej auto prezentowało się nowocześnie, niestety konstruktorzy pozostawili w nim przedwojenną jednostkę napędową o pojemności 1,2 litra i mocy 35 koni mechanicznych wraz z trzybiegową przekładnią. Niedomaganie to zostało usunięte w modelu 407 z roku 1958 w którym zastosowano silnik o pojemności 1,4 litra posiadający 45 koni mechanicznych i współpracujący z czterobiegową przekładnią manualną. Za model przejściowy między drugą a trzecią generacją uznać można model 403 posiadający drobne ulepszenia. Auta te były jednymi z wielu które osiągnęły powodzenie również na rynkach światowych. Posiadały one wersję kombi oznaczoną 423/424 oraz furgon o oznaczeniu 430/432.


Moskwicz 408 ujrzał światło dzienne w roku 1964, posiadał nowoczesne nadwozie oraz ulepszony silnik o pojemności 1360 cm3 wraz z nową przekładnią. Rozwojową wersją tego modelu był Moskwicz 412 zaprezentowany w 1967 roku z silnikiem o pojemności 1,5 litra, auto to produkowane było do roku 1975 w zakładach Moskiewskich oraz do połowy lat 90-tych ubiegłego wieku w zakładach Iżmasz w Iżewsku. Rodzina modeli 408/412 została zastąpiona w roku 1976 modelami 2138/2140 posiadającymi nieco zmienione nadwozie i te same jednostki napędowe. Modele te produkowane były do roku 1988. Oczywiście zarówno starszym jak i nowszym modelom odpowiadały wersje kombi oznaczone 426/427 i 2136/2137 oraz wersje furgon o oznaczeniach 433/434 i 2733/2734.


Milionowy egzemplarz Moskwicz powstał w 1967 roku, dwumilionowy w 1974 roku, trzymilionowy w 1980 roku natomiast czteromilionowy w roku 1986.


W roku 1986 powstała ostatnia czwarta generacja Moskwicz, wzorowany na modelu Simca 1308, Moskwicz 2141 Aleko, auto posiadało umieszczony wzdłużnie silnik oraz napęd na przednią oś, było to pierwsze w historii zakładów auto z pięciodrzwiowym nadwoziem. Po przemianach ustrojowych roku 1992 przedsiębiorstwo stało się spółka akcyjną i przybrało nazwę Moskwicz. Jednakże przestarzałe konstrukcje i brak nowych modeli sprawił że w warunkach wolnorynkowych nastąpił powolny upadek przedsiębiorstwa. Zakłady ogłosiły bankructwo 28 lutego 2006 roku.

Tagi: Moskwicz ogłoszenia, samochody Moskwicz, sprzedam Moskwicz, kupię Moskwicz, nie Moskwicz allegro, nie Moskwicz olx, nie Moskwicz otomoto

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@samocholand.pl

Kontakt