Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 2.01.2020 · 0 komentarzy · 279 wyświetleń

Opel Corsa (2020) – po raz pierwszy w wersji elektrycznej

Opel Corsa jest jednym z najlepiej sprzedających modeli tej marki. Obecnie na rynku jest dostępny zupełnie nowy model szóstej generacji, którego konstrukcja bazuje na tej samej platformie, co Peugeot 208 (2019). Oba modele są bardzo podobne pod względem technicznym, ale różnią się znacznie pod względem stylistyki.

Opel Corsa (2020) prezentuje bardziej minimalistyczny i nowoczesny wygląd. Opel Corsa jest po raz pierwszy oferowany w wersji z całkowicie elektrycznym napędem i nazwano go Corsa -e. Posiada ona układ napędowy zastosowany w nowym Peugeot e-208. Zastosowanie nowej platformy pomogło w ograniczeniu masy pojazdu oraz poprawie dynamiki jazdy. Pozycja kierowcy jest bardziej sportowa i niższa.

Stylistyka nadwozia

Inżynierowie Opla ciężko pracowali, aby model nie był zbyt podobny wizualnie do Peugeota 208 i udało im się. Przednie nadwozie z szeroko rozstawionymi reflektorami oraz światła przeciwmgielne umieszczone na krańcach zderzaka prezentują się bardzo atrakcyjnie. Nowy Opel Corsa posiada niższą linię dachu od 48 mm w porównaniu do poprzednika, ale pod względem kształtu dachu jest bardzo podobna do coupe. W ocenie producenta nie wpłynie to na komfort pasażerów, ponieważ siedzenia zostały zamontowane wystarczająco nisko.

Tylna część nadwozia jest równie minimalistyczna i nowoczesna, jak przednia część. Najważniejszą cechą łatwą do zauważenia jest rozmieszczenie słupka C, które powoduje, że tylne okno wygląda na bardziej poziome. Dzięki temu zabiegowi stylistycznemu model wygląda nieco jak fastback. Czarne wykończenie słupka C i dachu, aż do dolnej krawędzi szyby powoduje efekt pływającego dachu. Tę sztuczkę wizualną wykorzystuje wiele marek, ale w przypadku Opla Corsa uzyskany efekt prezentuje się znacznie lepiej niż w większości pojazdów.

Wnętrze Opla Corsy (2020)

Podstawowa architektura deski rozdzielczej w Oplu Corsie szóstej generacji jest taka sama jak w Peugeot 208, jednak warstwa wizualna i zastosowane materiały są inne. Corsa otrzymała unikatowy wygląd i choć prezentuje się mniej futurystycznie i awangardowo niż Peugeot 208, posiada bardziej sportowy wygląd.

Jedynie kilka elementów zdradza, że konstrukcja modelu ma korzenie w PSA, np. selektor automatycznej skrzyni biegów, a także niektóre przyciski i przełączniki. W przypadku infotainment nie działa już system operacyjny MyLink GM – został on zastąpiony najnowszą wersją systemu informacyjno – rozrywkowego PSA. Kierownica jest wyjęta z innych modeli Opla, jednak ma bardziej sportowy charakter.

Opel Corsa został wyposażony standardowo w 7 – calowy ekran dotykowy służący do obsługi systemu infotainment. Nabywca za dodatkową może otrzymać 10 – calowy wyświetlacz Multimedia Navi Pro. Opel Corsa szóstej generacji może być także wyposażony opcjonalnie w elektroniczny hamulec postojowy, dwustrefową klimatyzację, a także wybór trybów jazdy, począwszy od trybu oszczędzania paliwa, po tryb sportowy. Przestrzeń dla pasażerów została optymalnie zagospodarowana. Pasażerowie siedzący na tylnej kanapie otrzymają zdecydowanie więcej miejsca na nogi.

Napęd Opla Corsy szóstej generacji

Opel Corsa szóstej generacji dzieli gamę silnikową z Peugeotem 208 i innymi modelami ze stajni PSA. Trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech 1,2 l będzie dostępny w wersji z 75 KM z pięciostopniową manualną skrzynią biegów oraz w wariancie o mocy 100 KM z sześciostopniową skrzynią biegów. Najmocniejszym z oferowanych silników będzie natomiast wariant ze 130 KM mocy i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Gama silników obejmuje również nowy 1,5 – litrowy silnik PSA o mocy 100 KM ze standardową, sześciostopniową, manualną skrzynią biegów.

Pierwsza wersja z napędem elektrycznym

Nowy Opel Corsa-e (2020) jest pierwszą w pełni elektryczną wersją Opla Corsy. Bazuje ona na tym samym silniku elektrycznym co e-208. Generuje on 136 KM i moment obrotowy na poziomie 260 Nm. Czerpie on energię z dużego akumulatora o pojemności 50 kWh, zapewniającego imponujący zasięg na poziomie 330 km na jednym ładowaniu, według standardów WLTP.

 

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@samocholand.pl

Kontakt